Krajowa Izba Rozliczeniowa
en
Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego - KIR
Aktualności
ListopadPaździernik

Przelewy natychmiastowe Express ELIXIR od listopada w neoBANKU


Od listopada br. neoBANK zaoferował swoim klientom możliwość wykonywania przelewów natychmiastowych w systemie Express ELIXIR. System, prowadzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A., pozwala na przekazywanie środków pomiędzy rachunkami klientów prowadzonymi w różnych bankach w czasie liczonym w sekundach. Z usługi, która dostępna jest przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - także w dni wolne od pracy, mogą w neoBANKU korzystać zarówno osoby indywidualne, jak i przedsiębiorcy.


Naszym priorytetem jest świadczenie nowoczesnych usług bankowych na najwyższym poziomie. Dlatego staramy się dostarczać naszym klientom nowoczesne, ale i sprawdzone rozwiązania. Za takie uważamy system Express ELIXIR – mówi Cezary Kamiński z Departamentu Rachunków i Usług Elektronicznych neoBANK. – Klienci neoBANKU z pewnością docenią zalety tej formy przelewu nie tylko w przypadku zaistnienia potrzeby pilnego uregulowanie płatności, ale także w codziennym zarządzaniu własnymi finansami, zarówno domowymi, jak i firmowymi. W relacjach biznesowych szczególnie przydatny może się okazać wysoki limit pojedynczego przelewu, który wynosi 100 tys. zł  – dodaje Cezary Kamiński.
 
czytaj więcejczytaj więcej 2014-11-13

Pierwszy milion przelewów natychmiastowych w systemie Express ELIXIR. Statystyki systemów rozliczeniowych KIR S.A. w październiku 2014 r.

W październiku br. Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. rozliczyła w systemie ELIXIR® ponad 145 mln transakcji o wartości blisko 363 mld zł. W systemie EuroELIXIR, obsługującym rozliczenia w euro, przetworzonych zostało 1,4 mln transakcji o wartości 8,3 mld euro. Natomiast w systemie Express ELIXIR padły kolejne rekordy: tylko w tym miesiącu zrealizowanych zostało ponad 104 tys. przelewów natychmiastowych na kwotę prawie 480 mln zł – to najwyższe miesięczne wartości odnotowane od chwili uruchomienia systemu. Od czerwca 2012 r. Polacy dokonali łącznie ponad miliona przelewów natychmiastowych o wartości przekraczającej 5 mld zł.
 
W październiku br. w systemie ELIXIR® przetworzonych zostało  ponad 145 mln transakcji o łącznej wartości prawie 363 mld zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym, ich liczba wzrosła o 9,8 mln, a wartość o 8 mld zł. Rekordową liczbę przelewów w systemie ELIXIR® zrealizowano w poniedziałek, 13 października. Tego dnia KIR S.A. rozliczyła ponad 9,4 mln transakcji o wartości 15,4 mld zł.

Liczba transakcji przetworzonych w systemie EuroELIXIR w minionym miesiącu sięgnęła 1,4 mln, a ich łączna wartość wyniosła 8,3 mld euro. Porównując rok do roku, wolumen transakcji był wyższy o 1,2 mld euro w stosunku do października 2013 r. (7,1 mld euro). Pod względem ilościowym odnotowano wzrost o ponad 258 tys. transakcji wobec analogicznego miesiąca w roku ubiegłym (1,2 mln przelewów).
 
czytaj więcejczytaj więcej 2014-11-05

Prosty sposób na przeniesienie rachunku między bankami


Sektor bankowy cieszy się coraz większym zaufaniem Polaków. Z tegorocznego badania „Wizerunek polskiego sektora bankowego” wykonanego przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich, którego partnerem była Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. wynika, że opinia na temat banków jest najlepsza od 7 lat.[1] Mimo, że coraz więcej z nas dobrze ocenia swój bank, nie przekłada się to na bezwzględną wierność jednej instytucji.

Według danych z raportu firmy Bain & Company, w ubiegłym roku na zmianę banku zdecydował się co dwudziesty Polak (4,7 proc.).[2] Przeniesienie konta może być dla klienta opłacalnym posunięciem, a na dodatek jeszcze nigdy nie było tak proste jak obecnie. Aplikacja OGNIVO, udostępniana bankom przez KIR S.A., pozwala w znacznym stopniu ograniczyć formalności związane z taką procedurą.

Polacy szukają najlepszych rozwiązań

Jak wynika z raportu TNS Polska, 46 proc. Polaków ocenia sektor bankowy „dobrze” lub „bardzo dobrze”, a tylko jeden na 10 respondentów odnosi się do niego krytycznie. To zdecydowanie lepszy wynik niż w 2013 roku (34 proc. odpowiedzi pozytywnych i 15 proc. negatywnych) czy w 2012 roku (odpowiednio 30 proc. i 15 proc.). Mimo, że oceniamy banki coraz lepiej, zmieniamy je ponad dwa razy częściej niż Niemcy i Brytyjczycy. – Widoczna u Polaków skłonność do poszukiwania najlepszych ofert, wynikająca ze zmieniających się oczekiwań konsumenckich i rosnącej wiedzy o produktach, to dla banków wyraźny sygnał, że raz pozyskany klient niekoniecznie pozostanie nim na zawsze – mówi Maja Markiewicz, dyrektor Linii biznesowej usługi OGNIVO w KIR S.A. – Przeniesienie konta do innego banku staje się coraz prostsze, szczególnie dla tych klientów, którzy korzystają z dostępnych na rynku, nowoczesnych rozwiązań umożliwiających szybkie i bezproblemowe przeprowadzenie takiego procesu – dodaje M. Markiewicz.
 
czytaj więcejczytaj więcej 2014-10-31

Nie lubisz długo czekać na zakupy zrobione online? Jest na to sposób.

Jest wygodnie, tanio i szybko - to najczęściej wskazywane zalety zakupów w Internecie[1]. Regularnie przybywa Polaków, którzy włączają komputer zamiast jechać do galerii handlowej. Doceniamy korzyści jakie niesie ze sobą postępująca elektronizacja handlu, choć nie zawsze wykorzystujemy wszystkie możliwości oferowane przez rozwijający się rynek. Tymczasem niewiele trzeba, aby e-zakupy były jeszcze szybsze, prostsze i bezpieczniejsze.

Jak wynika z tegorocznego badania, przeprowadzonego przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich, którego partnerem była Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., już prawie połowa (47 proc.) polskich internautów deklaruje, że zdarza im się robić zakupy w sieci. Jednak porównanie tych danych ze statystykami z innych rejonów świata, pokazuje że potencjał wzrostu jest wciąż znaczny. W Europie Zachodniej 65,2 proc. użytkowników Internetu chociaż raz zamówiło towar w e-sklepie, w Ameryce Północnej było ich aż 73,6 proc. Zdaniem ekspertów, nawet na tych - mocno już nasyconych rynkach - klientów będzie przybywało.[2] W Polsce wartość rynku e-commerce wzrasta w tempie dwucyfrowym (21 proc. w 2013 roku)[3], więc internetowe sklepy mają o co walczyć. Rywalizacja o klienta wymaga ciągłego dostosowywania się do jego rosnących potrzeb. W tym wyścigu największe szanse mają najszybsi.

 
czytaj więcejczytaj więcej 2014-10-21

Nie daj się złowić oszustom

Co należy zrobić, gdy do naszej skrzynki mailowej trafi e-faktura, która wydaje nam się podejrzana? Najlepiej jak najszybciej usunąć wiadomość i w żadnym wypadku nie otwierać załączników. Warto natomiast wiedzieć, ze istnieją skuteczne sposoby, dzięki którym możemy znacznie utrudnić ataki cyberprzestępców. Najprostszym i gwarantującym bezpieczeństwo rozwiązaniem jest opłacanie faktur bezpośrednio z poziomu bankowości elektronicznej.

W ostatnim czasie mamy do czynienia z prawdziwą plagą internetowych oszustów stosujących tzw. phishing - metodę wyłudzania pieniędzy lub poufnych danych, polegającą na podszywaniu się pod firmy lub instytucje. Przestępcy wysyłają wiadomości z adresów niemal identycznych jak te oryginalne - należące do dostawców usług - i używają ich logotypów. W ciągu ostatnich kilku miesięcy maile z fałszywymi fakturami dostali między innymi klienci Plusa, Orange, UPC czy Vectry. Oszuści próbowali także wykraść hasła klientów kilku banków. Metoda ta wykorzystuje nasze zaufanie do firmy, brak ostrożności lub zwykłą nieuwagę. Abonenci otrzymują maile, do złudzenia przypominające oryginalne wiadomości od operatora, z prośbą o przelew na wskazany numer konta. Wiadomości te zawierają złośliwe oprogramowanie - otwarcie załącznika skutkuje zainfekowaniem komputera wirusem, ale może też skończyć się stratą pieniędzy. Czy każdy z nas prędzej czy później padnie ofiarą phishingu? Niekoniecznie. Bo choć każdy może znaleźć się na celowniku cyberprzestępcy to pokrzyżowanie szyków sieciowym naciągaczom może być całkiem proste.
 
czytaj więcejczytaj więcej 2014-10-16

Ważne:

Strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych w plikach cookies m.in. w celach statystycznych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) możesz zmienić ustawienia dotyczące akceptowania plików cookies.

Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zmiany ustawień, można znaleźć w Informacje cookies

Zamknij